Til topps i Almeracup

I årets siste NM-runde stilte Team ITweb Online med 2 biler til start. Even Moan og Glenn Larsen hadde med sine faste kartlesere, og begge var strålende fornøyd med resultatene denne helgen. 15-åringen Anders Larsen ble beste kartleser i årets Almeracup.

Even Moan kjørte for å beholde 5. plassen i Subarucupen denne helgen. Han måtte kjøre fort, men måtte også holde bilen på veien. Da den ene konkurrenten kjørte av veien og brøt på SS2, var det egentlig avgjort, 5. plassen var så og si sikret.

– Vi kjørte forholdsvis fort, men trygt, gjennom etappene på Hamar,
forteller Moan glad og fornøyd. Vi hadde ikke ønske om en ødelagt bil igjen, men vi ville også få en plassering i Subarucupen. Det var mange steder å bryte på under løpet, så man ble nødt til å kjøre med hode hvis man ville til mål, fortsetter han. En 9. plass i klassen og en 12. plass totalt må vi si oss fornøyd med.

Målet til Moan og Larsen for neste år, er topp 3 i Subarucupen, samt å ende blandt topp 5 i NM.

Glenn og Anders Larsen hadde en ting for øyet, og det var å få unge Larsen inn på 2. plassen for kartlesere i Almeracupen. Glenn Larsen ville uansett ikke ha noen plassering i denne cupen, da det er han som er
ansvarlig og motoren bak dette i år. For Anders Larsen gjaldt det å lose faren inn til minimum 3. plass i Almeracup, slik at han beholdt plasseringen sin. Men ting endret seg underveis, da de som hadde 2. plassen kjørte i stykker bilen og brøt allerede på SS2.

– Da vi så de andre stå ved bilen ute i skogen, skjønte jeg at jeg hadde en sjanse til enda bedre plassering, sier Anders Larsen. Vi måtte bare holde den plassseringen de hadde i løpet, så kunne unge Larsen fakisk avansere opp til 1. plass for kartlesere, noe han også gjorde.

Larsen er også godt fornøyd med en 7. plass i klassen, og en 38. plass totalt.
– Det var 130 biler på startstreken, og 80 i mål, så må jeg si meg meget fornøyd, sier Glenn Larsen. Vi har hatt en fin progresjon i år, og håper vi kan fortsette denne trenden også neste år.

Nå gjenstår det kun 2 korte sprintløp i år, hvorav et på asfalt og et på grus. Dette er det som ofte er et slags sponsorløp, hvor førerne kan ha med en sponsor i kartleserstolen. Asfaltløpet går på Rudskogen Motorbane 8. oktober, og grusløpet går på Bjerke Travbane i Oslo 15. oktober.